Dersin Adı | Endüstriyel Organizasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ECON 412 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere farklı endüstriyel yapıların nasıl oluştuğu, bu yapıların hangi kritelere göre ayırt edilebileceği, firma hareketleri ve bu yapıların refah üzerindeki etkileri konularında ileri derece bilgi sağlama amacını güder. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders endüstrilerin oluşturabilecekleri farklı organizasyon yapılarını ve bu yapılarda firmaların davranışlarını detaylı bir şekilde incelemektedir. Derslere firma kavramının ve maliyet yapısının incelenmesiyle başlanır ve davranışlarının temelindeki güdü yapısının incelenmesiyle devam edilir. Bunu firmanın yer alabileceği farklı pazar yapılarının incelenmesi izler. Tek firma davranışının çalışılmasının ardından birden fazla firmanın ilişkilerinin incelendiği endüstri yapıları incelenir. Bu bağlamda Cournot ve Bertrand modelleri detaylı olarak işlenir ve dinamik fiyat rekabeti modelleri üzerinde durulur. Son olarak özel yapılardaki endüstriler içindeki firma uygulamalarına yoğunlaşılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Overview | Chapter 1 |
2 | The Firm and Costs / Competition | Chapter 2 and 3 |
3 | Competition | Chapter 3 |
4 | Monopoly | Chapter 4 |
5 | Review and MIDTERM I (April 8, 2022) | |
6 | Cartels / Oligopoly | Chapter 5 and 6 |
7 | Monopolistic Competition | Chapter 7 |
8 | Industry Structure and Performance | Chapter 8 |
9 | Price Discrimination | Chapter 9 |
10 | Review and MIDTERM II (May 13, 2022) | |
11 | Strategic Behaviour / Vertical Integration | Chapter 11 and 12 |
12 | How Markets Clear: Theory and Facts | Chapter 17 |
13 | Government Policies | Chapter 19 and 20 |
14 | PRESENTATIONS | |
15 | Review and FINAL EXAM | |
16 | Review of the Semester |
Ders Kitabı | Dennis W. Carlton, Jeffrey M. Perloff, (2005). Modern Industrial Organization (4th Edition). Pearson Press |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 181 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İktisat alanına özgü temel kavramların, teorilerin, ilkelerin ve araştırma yöntemlerinin bilgisine sahip olur. | X | ||||
2 | İktisadi verileri toplar, işler ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırmalar yapmak için uygun matematiksel, ekonometrik, istatistiksel yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini uygular. | X | ||||
3 | İlgili akademik, mesleki, bölgesel ve global ağların içinde yer alır bu ağları etkin olarak kullanır. | X | ||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk bilincine sahip olur ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek aktiviteler düzenler. | |||||
5 | İhtiyaç duyduğu bilgiye erişmek için eğitim sürecinde edindiği ile kişisel bilgi birikimini sentezler. | |||||
6 | Eleştirel ve analitik düşünme becerisi ile kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenme sürecini yönlendirir. | X | ||||
7 | Toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleyebilmek için gerekli becerilere sahiptir. | X | ||||
8 | Üniversitede edindiği birikimini bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir ve toplumun farklı katmanlarına iletir. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomi ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar .("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest